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Dragones de How to Train Your Dragon para D&D/Pathfinder: Deadly Nadder

El mortífero nadder es un dragón escupefuego con espinas venenosas en la cola. En términos de D&D esto es una combinación de tres monstruos diferentes, pues sí hay dragones con veneno (los wyverns) pero no escupen fuego, y hay monstruos con espinas en la cola (la manticore) pero no son dragones. Se dice que el fuego del nadder es más caliente de lo normal, de hecho en Cómo entrenar a tu dragón, se describe cuáles son los componentes químicos que generan el arma de aliento de cada dragón exactamente. En el caso del nadder, se trata de magnesio (que quema a unos 1,900–2,300 grados centígrados) que es mayor en comparación a la llama del kersoseno (que quema a unos 990 grados centígrados), el arma de aliento de una pesadilla monstruosa, por ejemplo, y mayor a la temperatura de la lava recién salida de un volcán (700-1,200 grados centígrados), que es comparable al arma de aliento de un gronckle o hotburple.

Estas banalidades científicas, no obstante, son inconsecuentes en el mundo mágico de D&D. Pero todo esto es para fundamentar el feat que presento a continuación.

Improved Dragon Flame
Your dragon flame is white, sparky, and burns hotter than normal.
Prerequisites: Dragon, breath weapon that deals fire damage.
Benefit: Increase your breath weapon’s damage die by one step.
Damage dice increase as follows: 1d2, 1d3, 1d4, 1d6, 1d8, 1d10, 1d12.

Deadly Nadder
CR 7
XP 3,200
LE Large dragon
Init +2; Senses darkvision 60 ft., low-light vision, scent; Perception +9

DEFENSE

AC 21, touch 11, flat-footed 19 (+2 Dex, +10 natural, –1 size)
hp 75 (6d10+42)
Fort +12, Ref +7, Will +3
Immune fire, paralysis, sleep

OFFENSE

Speed 30 ft., fly 60 ft. (average)
Melee bite +14 (1d8+9), 2 claws +14 (2d4+9)
Ranged 4 spikes +7 (1d6+9 plus poison)
Space 10 ft.; Reach 5 ft.
Special Attacks breath weapon (60-foot line of fire, 6d8, Reflex DC 17 half)

STATISTICS

Str 28, Dex 15, Con 24, Int 9, Wis 12, Cha 11
Base Atk +6
Feats Flyby Attack,Hover, Improved Dragon Flame
Skills Fly –3, Perception +9, Survival +4 (+8 tracking); Racial Modifiers+4 Perception, +4 Survival when tracking
Languages Draconic

SPECIAL ABILITIES

Spikes (Ex)

With a snap of its tail, a deadly nadder can loose a volley of four poisonous spikes as a standard action (make an attack roll for each spike). This attack has a range of 180 feet with no range increment. All targets must be within 30 feet of each other. The creature can launch only 24 spikes in any 24-hour period.

Poison (Ex)

Sting—injury; save DC 17; frequency 1/round for 6 rounds; effect 1d4 Strength damage; cure 2 consecutive saves. The save DC is Constitution-based.

ECOLOGY

Environment temperate forests
Organization solitary, pair, or pride (3–6)
Treasure standard
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